Page 32 - Habitat Jaarverslag 2020
P. 32

 ons merk
 publiciteit
Jaarlijks bezoeken enkele honderden bouwreizigers onze projecten, bouwen mee en zien met eigen ogen hoe wij werken. De enthousias- te verhalen van deze bouwreizigers zijn heel waardevol voor ons. Wij laten onze bouwreizigers het liefst zelf aan het woord. Zij vertellen hun persoonlijke en authentieke verhalen over de noodzaak, ons werk én de impact die zij met eigen ogen hebben gezien en waar zij aan hebben meegebouwd. Wij ondersteunen hen dan ook van harte om hun verhaal te vertellen in de – veelal lokale en regionale – media. Dat heeft het afgelopen boekjaar geresulteerd in een mooi aantal pu- blicaties van en over onze bouwreizigers – van kleine stukjes in huis- aan-huis bladen tot een prachtig achtergrondartikel in de Happinez van hoofdredacteur Eveline Helmink over haar bouwreis naar Malawi. Het spreekt voor zich dat al deze mooie publiciteit van grote waarde is voor onze organisatie.
   Habitat for Humanity is wereldwijd een sterke merk- naam, maar in Nederland zijn wij niet een van de grote spelers op de goede doelen markt. Juist daar- om is ons merk, met een duidelijke positionering en een aansprekende identiteit, voor onze Nederlandse organisatie van groot belang om meer mensen te betrekken bij ons werk en onze impact te vergroten.
Daarom bouwen wij aan ons merk. Wij willen een merk zijn dat de mensen in Nederland echt raakt, hen betrekt en aan- zet tot actie. Wij hebben ervoor gekozen om te laten zien dat je bij Habitat actief mee kunt doen en zetten daarvoor ook regelmatig onze bouwreizen in de spotlight. Natuurlijk doen wij als organisatie veel meer, maar dat je daadwerkelijk met je eigen handen mee kunt bouwen met Habitat is uniek en
32 onderscheidt ons van andere goede doelen met projecten in ontwikkelingslanden.
   In boekjaar 2020 bereikten wij ruim 1,7 miljoen mensen met publicaties in kranten en tijdschriften




























































































   30   31   32   33   34